Utflykts söndag

Åkte med Jenny för att kolla på häst, först ut var ett halvblods sto på 13år, brun och ca 165cm hög. Väldigt fin häst men inte riktigt en Jenny häst. 
 
Hon provred hästen vilket gick jätte bra, kastade upp mig för att provhoppa hästen mkt spännande!! Tror dock att min ringrostighet i hoppningen börjar släppa eftersom jag snällt satt upp på en okänd häst och hoppade en oxer på 1meter. 
 
Häst nr 2 var en halvblods valack på 15år och ca 160cm hög. Mera lagom i stl för lilla Jenny hahhaha =).. Nej men hela hästen passade henne mkt bättre och han såg otroligt trevlig ut. Får se om vi åker tillbaka för att kontrollera de dumheter han kan ha vid uteritt ensam och kanske få se honom hoppa lite oxå..
 
Två otroligt fina och trevliga hästar. Jenny får ta och fundera lite, sen får vi se om hon har några flera hon vill kolla på eller inte.. Men det är kul och svårt att försöka hitta en häst som passar en =)..
 
Vad händer mera då? Jo jag har börjar promenerat med mina hästar för hand igen och får se hur det artar sig. Än så länge går allt bra och jag hoppas vi kan komma igång och börja träna snart igen =D
Erika Pettersson
2017-01-09 @ 16:26:19
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Alltid effektivt o slänga upp någon annan men att du vågar!🙈
Mitt sista år där innan raski såldes var hon den enda jag kände att jag våga lita på o rida till 100% idag kommer jag nog aldrig börja igen. 😕

Svar: Jo dte är ju det ;)... Ja jag har alltid varit lite knäpp och våghalsig
Camilla Danielsson

marianne
2017-01-10 @ 09:58:37
URL: http://marresmams.blogg.se/

Förr var jag orädd och satt upp på vilken häst som helst utan att tveka, men sen Ava reste sej innan jag ens landat i sadeln och sen trampade på mej, har jag blivit feg.
Det är spännande att leta häst, men svårt också...

Svar: Ja man blir lätt feg när man är med om något men det kanske släpper igen ;)..
Camilla Danielsson

Marianne
2017-01-12 @ 19:50:25
URL: http://marresmams.blogg.se

Jag har ju åkt ambulans efter ett par rid"olyckor" samt slagit mej mycket vid andra avramlingar men det var först efter det med Ava som jag blev förståndig;)

Svar: Jo olyckor har man ju varit med om.. Blir nog klok en dag jag oxå ;D.. Det är bra att du fångat ditt förnuft =D
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: