Storbalar

För ca 1vecka sen fick jag hem Hö på rundbal. Sägs vara jätte bra kvalité och inte alls dammigt som rundbalshö kan vara. Än så länge verkar det stämma :) Hästarna är jätte glada att ha mat precis när dom vill, nu ska vi bara se hur länge dessa balar räcker för att se om det blir lönsamt att plocka hem dom eller inte. Tog även hem tre rundbal med halm och det kommer räcka hela vägen till sommaren så det är nice 😊 





Marianne
2017-01-10 @ 21:11:28
URL: http://marresmams.blogg.se

Har du hela balen i hagen? Tror du inte det blir dåligt om det blir regn och blötsnö? Vi har ju hösilage under tak och förra vintern med två hästar, gick det inte åt innan det möglade så vi slängde minst 1/5 av vare bal....när vi haft höbal har den stått inne som vi har dragit isär och lagt på loftet....hö drar ju till sej fukten...inte meningen gen att vara negativ för det är himla praktiskt med balansen, men berättar vara mina erfarenheter

Svar: Så länge det är kallt och inte regnar tror jag inte att det är ett problem men det får jag se. Beror på hur fort de äter upp balen ox¨å =)..

Finns ingen annan anledning för mig att ha storbal om jag inte kan ha den i hagen. Men detta är ju ett test så får ju se hur det går helt enkelt ;D
Camilla Danielsson

Marianne%20
2017-01-11 @ 19:47:57

Hoppas det fungerar, så länge det är torrt väder bör det ju hålla.
Har du inte möjlighet att lägga den under tak? Eller köpa en foderhäck med tak så som vi har?

Svar: Från början hade jag tänkt bygga egna foderhäckar med tak men vi får se.. Tar dte lite som det kommer. I värsta fall får jag flytta in den i ligghallen.. Är ju tillräckligt stor så får ju fodra i den.
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: