Onsdag 19 Oktober 2016

Campino - Hoppning
Tänkte att jag skulle ner och hoppa lite i ridhuset i dag med honom. Första gången jag rider honom på otroligt länge över ett år sen. Kom ner i ridhuset och det kom mer och mer hästar, skulle tydligen vara hopplektion. Frågade om jag fick vara med och berättade att vi inte hoppas på över ett år. Hoppade på S form och det gick bra började på 50-60cm tyckte det räckte bra ;).. Sen höjde vi till 70cm hoppade samma sak åt båda håll. Vi hoppade även en tre serie och en kombination. Slutade med att hoppa 80-90cm, är lite stolt över mig själv att jag vågade hoppa det efter inte ha hoppat på så länge. Han var jätte duktig men vi båda var jätte trötta på slutet när vi hoppade sista banan så dte såg inte så bra ut men vi kämpade på i alla fall..
 
Han är lite svår att hoppa när han blir överladdad för han tappar lite driv bakifrån och studsar i fram så att sitta ner och rida blir mkt svårare känns som bara skumpar omkring ;D hahhha men lite mer aövning så löser vi det där.. underbar häst att hoppa på i alla fall =D..
Gammal bild dock!
 
 
 
 
marianne
2016-10-26 @ 09:48:33
URL: http://marresmams.blogg.se/

Vilket flyt att du kunde vara med på lektionen, de brukar ju vara fulla för det mesta.

Svar: Ja verkligen men den tränaren bestämmer sj hur många de ska vara i gruppen. Plus att ridhuset är stort
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: