Måndag 10 Oktober 2016

Monette - Tömkörning/Longering = slut med tålamod
Började med att tömköra henne vilket gick jätte bra i skritten hon jobbade på fint med raka spår och lyssnade bra. Sen dampade Quicken ur och sprang omkring, hoppade och sparkade så hon tappade focus och ville inte lyssna. Så tänkte vi testar longera i stället så hon inte trasslar in sig i linorna när hon håller på. Joggade på volt men hon slutade lyssna och bara spang runt, runt, runt. 
 
Kände att jag inte hade tålamodet med mig i dag så valde att avsluta i stället. Vill inte bråka med mina hästar så bättre att ge sig när tålamodet sviker en. Stod och myste en stund i stället med mina knäppa hästar =D Skulle jobbad Quicken hade jag tänkt men nä hoppade det..
 
Bara hålla tummarna att de andra två jag ska rida inte är lika busiga som mina i dag ;)... Återkommer om det senare.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: