Måndag 10 Oktober 2016

Blue Boy - Dressyr lektion
För första gången på länge så har jag ridit lektion =O!!! Både häst och ryttare var i lika dålig form hahah =)... Men vi kämpade på en massa, med lite övergångar och vändande hörn med ytterhjälper. Galoppen var tung och han orkade inte hålla den, så fick bli lite busridning från min sida för att hålla igång två varv på mittvolten. De var kul att rida samtidigt som jag tycker så här i början klara man sig själv egentligen.. Men vi ska rida varje måndag är tanken och när jag inte kan rida så ska L rida lektion på honom. I dag var tränaren väldigt snäll mot både mig och häst men ser framemot att få lite "skäll" när hon lär känna oss både bättre sen. För jag vet med mig att jag har massa olatheter och behöver verkligen bli tillsagt på dessa så man slutar ;).. Kul att se hur man utvecklas med tränare för det gör man även om man själv kanske inte tro det.. Man får även en annan syn på ridining mot den man har själv. Så om två veckor ska vi rida lektion igen, KUL!!! =)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: