Går som vanligt dåligt för mig

mmm min lilla tjej som börjar blir mera go och trevligt att göra med nu =D Har svällt i sitt ben igen, hela vägen denna gång från kronranden till bogen.. Suck!!!!
 
Vi avvaktar någon dag och sen får vi se om veterinären måste ut igen..  Men vi kunde vara ute och gå en runda på 400meter i dag. Har inte gått med henne utanför paddocken tidigare, men det gick bra hon fällde krockben för mig en gång men annars skötte hon sig kanon. Hoppas benet gått ner sen när jag ska ut och natta henne. Hoppas min lilla tjej får bättre tur snart men hon är expert på att göra illa sig. Såg att hon sparkat sig själv på benet i boxen igen =S!!!
 
Hur gör alla andra med sina fullisar? Lindar in de i bubbelplast?? hehhe ne det blir säkert bättre när jag kan börja rida henne och träna på att lyfta på bena!
 
 
 
 
 
marianne
2016-05-25 @ 13:18:25
URL: http://marresmams.blogg.se

Jag tror som du, att det blir bättre när hon kommer i konditoin och musklar sej, hon blir mindre otålig, om det nu är så hon trampar runt av tristess...de flesta hästar behöver ju någon form av stimulans och när de är skadade blir de lätt uttråkade...lilla gumman då....haltar hon?
Jag har lärt mej att om de inte haltar kan det vara bra med promenader, dels för att få fart på blodgenomströmningen och snabba på läkningen och dels för att få ner svullnaden.
Men jag vet ju inte vad veterinären sagt här, så det var mest min egen fundering.


Svar: Jag kör oxå på den teorin haltar de inte så är det promenader som gäller. Testar alltid att gå med mina om de är svullna..
Camilla Danielsson

Erika Pettersson
2016-05-26 @ 21:07:32
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Nej vad tråkigt! Nu får hon väl bli återställd helt snart.❤️

Svar: ja det kan man väl tycka <3
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: