Måndag 6 Juni 2016

Monette går sina promenader och är ute i korallen, Quicken rids sina turer. Har bara varit lite mkt så inte orkat uppdatera som vanligt ;)..
 
Dock så lasttränade jag och Monette idag första gånger jag lastar henne efter olyckan.. Hon gick på utan problem redan på första försöket =D.. Duktig tjej fick lite bråttom ut i fram bara. Sen ville hon inte gå på mera så du fick vi övertala damen och till sist gick vi på och stannade ett tag i transporten några gånger innan vi gick ut i fram. Så himla duktig tjej =D
 
Ska installera kamera i transporten så jag vågar köra henne sen ;D, kommer aldrig våga köra henne utan kamera efter olyckan. Vi väntar ju på att sista såret ska läka kommer ta några veckor till tyvärr, men man kan ju hitta på lite olika saker att träna henne på ändå.. 
 
Kommer köra mkt skräck träning med henne, gå på saker, igenom saker och så vidare eftersom hon kan få panik vid nya moment.. Just nu backar hon när hon inte vill, men hon har slutat gå upp på baknena och de är jag glad för =).. Men ska få henne att sluta backa oxå innan jag är nöjd ;D... Hon börjar bli riktigt gosig tjej oxå, känns verkligen som vi börjar hitta varandra så nu hoppas jag att hon blir hel återställd bara så vi kan ha många fina år ihop... 
 
Glömde ta bild i dag men de nedre såret har nåstan läkt ser lite ut som de uppe på knät nu =).. De på knät ser typ lika ut som på bilden. De är såret i bak som inte läkt ännu, men så fort de läkt ska vi böja henne och se vad veterinären säger!!! =D
 
Erika Pettersson
2016-06-06 @ 22:28:14
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Transport olyckor är hemska verkligen!
Har ju själv varit med om en om du minns med Grim? Islandshästen jag hade, fy vad jag var rädd för o lasta in någon häst i transporten igen efter de!!

Svar: Ja just de minns jag =(... Jag är inte rädd för att lasta henne men att köra henne känns lite läskigt. men kommer installera kamera innan jag ska köra henne igen är tanken.
Camilla Danielsson

marianne
2016-06-07 @ 13:03:29
URL: http://marresmams.blogg.se

Duktigt att rakt på transporten trots vad hon upplevt med olyckan,
jag ler tummarna (så klart) att hon blir helt återställd och inte fått några bestående skador på lederna.

Svar: ja verkligen blev lite chockad själv faktiskt.. Men de är en klok tjej jag skaffat mig ;).. Tack hoppas jag med, vore så himla kul att se vad hon går för.. Hon kan nog gå riktigt långt skulle jag tro.... Hoppas kunna få svar om typ två veckor =D
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: