Tagit "hem" hästarna

Hästarna har gått nere vid vägen 1km bort men nu har jag tagit hem de igen.. Stackas lilla tjejen tyckte de gjorde ont att gå hem =(.. Var in på hööks för att kolla på barfotaboots till henne men då hade de inte hemma rätt stl, skulle komma på fre så får se om jag åker in och kollar då.. Behöver ju ha skor om jag ska kunna jobba henne ordentligt från marken... Vill ju ha igång henne nu under hösten så vi kan ut och tävla i vår sen =D.. 
 
Just de när jag går genom en hage för att komma till hagen som mina ska gå i kommer de en liten vit häst springandes =O!!! Nä har han sprängt staketet tänkte jag men nej de har inte "stängt" hagen som vanligt så när jag öppnade så öppnade jag deras hage oxå =S.. Men de gick bra han sprang bredvid mina hela vägen så jag kunde släppa mina i sin hage och sen fånga honom och ställa tillbaka han i sin hage.. Tur att de inte blev bråk eller nått annat krångel utan att de gick smidigt ändå.
 
När jag sen åkte ut med vatten till mina så står alla hästar 8st, två i varje hage i ett och "samma" hörn. Såg jätte gulligt ut <3 Syns inte jätte bra men de står alltså i olika hagar två och två!!!
 
 
Erika Pettersson
2016-09-03 @ 14:36:30
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Hoppas du hittar bra skor men kan du inte sko henne vanligt eller vill du köra barfota? :)

Svar: nej hon går itnte att sko just nu dessvärre
Camilla Danielsson

Erika Pettersson
2016-09-03 @ 20:05:15
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

okej vad synd :/

marianne
2016-09-04 @ 12:01:00
URL: http://marresmams.blogg.se

Att glömma stänga grindar kan få förödande konsekvenser, skönt att det gick bra :)

Men varför kan inte alla gå tillsammans? De verkar ju ty sej till varandra som en fin flock :)

Svar: Ja de kan ju de. Jag vill ha mina själv av praktiska skäl och att jag inte vill ha de med islänningar då de ofta är väldigt rasistiska mot andra raser.
Camilla Danielsson

marianne
2016-09-07 @ 09:04:01
URL: http://marresmams.blogg.se

Är islänningar så? Det hade jag ingen aning om...hörde nyss att de kan vara besvärliga även mot sina egna när det kommer en ny till flocken....
kan lär sej något nytt varje dag :)

Svar: Ja de kan de vara.. Skulle aldrig släppa i hop mina en bekant fick ett ben avsparkat av en islänning....
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: