Hovis

Var här i lördags, Quicken fick nya fötter. dock kom vi överrens om att Monette inte skulle få de =S... Hon var ju inte så trevlig att sko sist och jag har funderat massor på detta. Så vi pratade om detta och han var helt säker på att hon tyckte det var obehagligt för hennes hovväggar knappt existerar. Hon stod kanon snällt när han verkade henne, sen skulle han ta ut en söm som satt kvar och då kastade hon sig bakåt.. Så ja det stämmer nog ganska bra, jag ser ju att hennes fötter inte är jätte bra.
 
Så just nu går hon barfota vilket gör jätte ont på grus, men förhoppningsvis så blir det bättre och bättre för varje dag. Hon behöver verkligen så starkare hovar så ska börja äta steel joint, smöja med olivolja och hovtjära och hålla tummarna ;D...
 
Kommer även köpa boots till henne (barfota skor) som vi kan ha när vi ska rida och träna så hon slipper känna sig plågad. I hagen på gräset går det jätte bra att vara barfota tycker hon, men gruset gör jätte ont.. Ja det är som de är helt enkelt!!!
 
Men han tyckte hon blivit lugnare och trevligare i alla fall.. Lite beröm till mig =D wiiiie, jag lyckas kanske med henne oxå ;)
 
Varför ska man ha svarsin box? Vi får faktiskt plats i samma matte!
 
 
marianne
2016-09-04 @ 11:57:34
URL: http://marresmams.blogg.se

Steel joint har gjort underverk med hovarna på både Magnus och Ava, tyvärr var vi tvungna att sluta med det nu när de ska äta zink-tillskottet, de får inte äta kraftfoder så har inget att blanda ut det i...

Svar: Aha ja jag får hoppas på de bästa 😊
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: