Lördag 14 Februari 2015

Quicken & Bettan på banan
Att träna båda hästarna samtidigt är väldigt trevligt =) Så B fick vara med oss på banan medans jag red lite dressyr på Q.
 
Vi började med öppna, slutna och skänkelvikning för att mjuka upp sidorna på honom, sen red vi igenom LB:1 så den sitter som en smäck sen ;D.. Plus att det är bra att träna in programmet på Quciken oxå. När man rider programmet i skritt så kan man tänka blick, sitts, vägar vilket gör det lättare att rida ordentligt sen ;D...
 
Vi avslutade med mera skänkelvikning för att se om han var mera mjukgjord efter det. Mjukare i sidorna ja det var han. 
 
Medans vi red gick B löst på banan, och hon var så söt för ibland stod hon mitt i vägen så Q behövde putta på henne för att komma förbi. I bland gick hon efter oss för att se vad vi gjorde =)
 
Hoppade av och släppte Q löst och sen tränade Bettan löst på ridbanan. Nu var det Quickens tur att få göra osm han ville, medans Bettan skulle focusera på mig, Det gick super bra hon brydde sig inte om Q alls utan bara lyssnade på mig =D
 
Det sista vi gjorde var att leka med bollen med både två =) Så kul att kunna jobba sina hästar ihop.
 
 
marianne
2015-02-15 @ 18:03:48
URL: http://marresmams.blogg.se

Det är så kul att läsa att ni börjat träna igen :)

och kul att se Alan hoppa i förra inlägget, finns det chans för dej att starta något med honom också?

Svar: Skrollar du ner ännu mera finns en bild på mig och han också =D.. Ja den 10 mars "tävlar" vi dressyr det är ju min gren på honom. Ber jag lite snällt kanske jag även får starta en hopptävling med honom =) Men det är dressyren som vi kommer tävla i.
Camilla Danielsson

marianne
2015-02-17 @ 07:29:52
URL: http://marresmams.blogg.se

Jag såg din bild tidigare....men oj vad spännande, 10:e...det är ju snart....hoppas du får någon som filmar det är ju så kul och nyttigt att se.
Jag har inte ens tagit fram eller tittat på de nya programmen, men får fixa de snart..hehe

Svar: aha =D JA det är snart =S nervös jag har ju bara ridit honom 12ggr.. Kommer hinna rida honom några gånger till men ändå det är inte ens två veckor ju =S.... Ja jag hoppas också att ¨någon kan filma oss så man får se alla missar man göra hehhe..
Ne måste dom ändra program hela tiden1?!?!
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: