Lördag 22 November 2014

Alan - Dressyr
Idag fick det bli dressyr på banan kul att testa deras egna bana =)... Det stod löshoppningshinder på banan så han blev riktigt taggad att hoppa.. Men efter ett tag när han insåg att vi skulle jobba i stället lugnade han ner sig. Han är väldigt stel i vänster sida så focus i dag låg på att mjukgöra den så mkt som möjligt...
 
Vi testade en hel del olika övningar idag, och det fungerade mkt bra han blev väldigt mkt mjukare i sidorna i slutet av passet =D...
 
  • Skänkelvikning, skänkelvikning med volt i en övning
  • Öppna
  • Slutna
  • ställa utåt, inåt på volt
  • lite tempoväxlingar
  • lite övergångar
  • volter
  • serpentiner
  • mini volter
Har säker glömt något men han jobbade på bra i dom flesta övningarna. Han hade säker lite träningsvärk från i torsdags men det släppte under passet.. Är riktigt nöjd över honom han jobbar på så otroligt bra och vill jobba även fast han i bland tycker jag kräver lite mkt ;D... Åååå han kommer bli så fin när han får mera muskler och när jag får mera muskler så jag kan rida honom ännu bättre =)
 
Är nöjda med oss båda idag, hittar mera och mera knappar på honom för varje gång jag rider. Vi förstår varandra så mkt bättre nu dessutom. Idag jobbade vi bara i skritt och trav, dels för att det stod hinder på banan och tog yta och sen för att sanden var lite konstig.
 
Men i galoppen har vi mkt mera kvar att jobba på, han måste orka bära sig själv bättre och jag måste hjälpa honom mera så han får det lättare...
 
Jenny var med och fotade men har inte hunnit kolla på bilderna ännu, det var svårt för henne att fota då det blev skymning och kameran inte vill vara med riktigt. Men ska se om det finns någon bild vi kan lägga upp =D
 
Karin
2014-11-24 @ 15:22:51
URL: http://arhamn.wordpress.com

Va roligt att övningarna gav resultat. Verkligen kul att du har en häst att jobba med ochcatt det känns som han kommer bli fin. Ser fram emot att se lite ritbordet sen :)

Karin
2014-11-24 @ 15:24:14
URL: http://arhamn.wordpress.com

Ridbilder... Inte ritbordet... Dessa rättstavningsprogram... På gott och ont må jag säga!

marianne
2014-11-25 @ 09:06:21
URL: http://marresmams.blogg.se

Kul! Jag ser också fram emot ridbilderna :)

Svar: ja jag hoppas kunna ljusa upp några, =D
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: