Torsdag 31 Oktober 2013

Prinsen - Lösgörande
Idag var jag till P och tänkte rida ett lösgörande pass med honom. Han var lite uppstressad i början under skritten men när jag började be honom tänka lite i skritten så gick det mkt bättre. Han blev mer och mer uppmärksam på mig. Det kändes att han hade gått mera sen sist jag red honom. Tog inte alls lika lång tid att få honom lösgjord och han gick väldigt fint idag..
 
Han orkar ju inte jobba korrekt genom hela passet men måste säga att jag är så himla nöjd och glad med honom. För han kämpar och kämpar, vill verkligen jobba och göra mig nöjd. Satt mkt ner i traven och jobbade idag fick honom att trava så himla sakta i mellanåt så ja jag är sååå nöjd =)
 
Galopperade på volt en fattning blev jätte bra, resten helt okej. Sen satt jag ner tungt och mjuk hand, försökte driva honom in i handen. Fick till en liten lugnare galopp idag även om jag inte lyckades få honom att sänka sig så tycker jag vi gör framsteg.
 
Prinsen söta ägare var där idag och kollade på oss, hon försökte även fota några kort. Men det är jätte svårt i det ridhuset tyvärr... Men tror hon lyckades få till några bilder i alla fall =)
 
 
Jenny
2013-11-02 @ 07:39:23
URL: http://ryttarenjenny.blogg.se

Så sött!

Svar: visst
Beat me, Quick Ride och Milla

marianne
2013-11-02 @ 08:27:35
URL: http://marresmams.blogg.se

Det är så tråkigt att man inte kan ta bra bilder i ridhuset, men vi ser ändå hur fin han är:) Rider inte ägaren dagligen?

En så´n kisse fanns det i stallet där B stod innan vi flyttade hit :) Jag tror att vår nyaste katt, Norriz, ligger hos Magnus ibland på natten, han är iallafall där mycket när vi ser, han har ju t.o.m ridit om du kommer ihåg?

Ja, det är klart, att nu kan jag skratta åt Magnus tilltag, men inte ankorna...dom förstör ju bílen, så det kändes faktiskt skönt att det inte var jag som lämnat den ute ;)

Vi har så otroligt fina och långa galoppvägar här, blir det mycket snö blir det ännu bättre :)

JA tack, jag ska vara en uppmärksam elev ;) du har berättat en gång förut, men jag kommer inte ihåg och hittar inte det inlägget.

Erika Pettersson
2013-11-02 @ 11:28:18
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Hur ofta är det tänkt att du ska rida honom? :)
Vill se ridfilm på er. ;)

Sv; jo det är dock stort här nere.;P

Jenny
2013-11-04 @ 20:50:58
URL: http://ryttarenjenny.blogg.se

Såg nu att min kommentar hade hamnat på fel inlägg, den var ju om katten. Undrade just vart den försvann!

Svar: Antog att du syftade på den =)
Beat me, Quick Ride och Milla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: