Prinsen!

Lösgörande arbete
Japp det var vad passet gick ut på, att få honom mjuk och fin i mun och sidor. Vilket han blev väldigt fort, vi tränade massor på nedsittning och idag kom min ridning tillbaka. Jag hade ingen plan på vad jag skulle göra för nått utan bara red. Under en period nu så har det slutat med att jag inte gör nått vettigt av passet, men nu när jag börjat rida Prinsen så har jag vaknat till liv igen =D
 
Hittade på ett egen dressyrprogram som vi red lite efter i detta fanns det väldigt mkt mjukgörande sidvärdsrörelser. Ååååå jäklar vad fin han blev, tom galoppen som vi bara tog tre volter av i varje varv var snäppet kortare idag,, alltså så har han redan börjat bygga på sina muskler så att han orkar korta sig mera...
 
Han är ju duktig på så sett att om du inte rider då tänker inte han gör nått heller, så jag måste hela tiden tänka och klura ut saker för att lyckas. Men det är så himla roligt att rida honom och så vara med och utveckla killen.. Tänk om jag haft möjlighet att plocka hem honom oxå ;D, men det sköna där är att det finns ridhus att rida i =)
 
Vi tränade på mkt övergångar skritt-trav, trav-skritt. Sen även att få tillbaka arbetstrav efter båda galopperna!!! Gick kanon bra idag så himla stolt och nöjd med killen.. 
 
Efteråt blev det löst arbete eftersom vi var själva =)... Men latmasken orkade inte springa utan han gick efter mig i ett lugnt tempo, gick och satt mig i ett hörn och väntade på att han skulle komma till mig. Det gjorde han oxå efter en liten stund..
 
Passet blev inte så hårt han var inte ens svettig efterår =S hmmmm, men eftersom han bakben inte riktigt vill gå ner helt i svullnad så vill vi inte rida han så hårt. Inge halt eller nått rör sig super fint..
 
Men jag har kommit på varför jag fastnat så mkt för "lilla" Prinsen.
 
Kommer ni ihåg denna bild som visats några gånger
Krut hette han var min bästa häst, älskade han så otroligt mkt.. Det bästa som fanns helt enkelt.. En svart liten b-ponny som var väldigt speciell..
 
Prinsen är en större kopia av min lilla Krut!!!
 
Ibland hittar man sina ponnier i större format och då är det klart att man fastnar för dom!!!
Erika Pettersson
2013-11-07 @ 21:25:28
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Låter som en rolig häst att rida. :)
Kul att du har chansen att få vara med och utvecklas med honom, bygga upp honom osv.

Jag saknar o ha fler hästar o rida.
Just för att det är så lärorikt att rida olika eftersom knappar sitter olika hos häst till häst.

Men samtidigt jag har världens bästa ponny i min ägo så jag är så nöjd ändå. :)
och jag tror Raski kommer utvecklas med tiden bara hon får bort sina problem med kroppen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: