Veckans övning v. 30

Här har vi något att bita i!!! Byggde på förra veckans övning men även så blandade jag i övningen som jag visade för er förra veckan, plus att jag satt in klockan i övningen.
 
Detta ser väldigt rörigt ut, men så är de inte, vi börjar med övningen i mitten. Kommer han den som lite framridning och mjukgörande. Rak ridning mellan bommarna, skänkelvikning ut till höger eller vänster, trav över bommarna och skänkelvinkning tillbaka och rak ridning genom bommarna. Arbetstrav på långsidan och sen börjar övningen om igen. Man kan själv välja vilken gångart man vill rida i.
 
Sen har vi kortsidan där det handlar om studs träning, galoppbommar, upphöjda bommar lite som man själv vill och hur många man får plats med handlar om hur stor bana man har tillgång till och hidermaterial förstås ;)... Exakt hur den blir får vi se när jag väl är på banan..

Sen har vi klockan, upphöjda hinder rullar ihop alla bommar och höjer upp dom. Hoppa på böjt spår, i galopp är tanken att vi ska försöka hålla men det återstår att se ;D
 
Lycka till!!!
 
 
marianne
2013-07-26 @ 08:26:39
URL: http://marresmams.blogg.se

Det ser lite avancerat ut hur som helst.....men säkerligen en bra övning för galoppen. Ska bli spännande att höra hur han klarat det.

sv: vi har ju nyss bytt hovis, så jag vill inte lämna honom ensam. För det mesta är det jag som är med men nu hade Maria bestämt en ny tid när mina barn och barnbarn är här så då får hon skylla sej själv att hon får ta det själv hihi.....skojar lite bara, men hon hade nog det i tanken när hon bestämde.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: