Söndag 30 Decemeber 2012

Quicken
Sen var det Q tur och han tyckte presenningen var lite läskig idag med faktiskt. Men till slut gick han över. Konerna och backa var inget problem, men däremot var det skitläskigt att gå över bron, eftersom den var mindre, det stod en skiva uppställd brevid och den var närmre höet än vanligt. Det var riktigt farligt, men efter en liten disskution om att det inte var farligt kunde han gå över. Vi gick över några gånger tills vi kände oss nöjda. Ville inte tjata allt för mkt eftersom jag gör banan nästan varje dag denna vecka så bara ett par gånger sen ger vi oss.
 
Han var duktig, den harigaste hästen, men ändå sköter sig så pass bra. Har gjort såna gryma framsteg med denna häst. Helst sjukt när man tänker efter!!!
 
Vi kom till tunneln och han tvekade en liten stund, tror inte det ens tog 1 minut så gick han under. Mkt duktig han stannade tom fast då var det lite skakiga ben. Men han lyssnade och stod stilla så länge jag bad han... Super duktig var han tog inte många minutrar att köra banan idag så jag är jätte stolt!!!
 
Ja kom då gubben!
Puss!!!
 
Bettan
Sista hästen att träna idag, och den coolaste hästen att träna. Hon är så grym min lilla häst och bäst dessutom!!! Hon älskar att jobba och blir så glad när man lägger ner tid på henne... Vad skulle jag göra utan mitt stora hjärta!!! (älskar Quicken jätte mkt oxå men Bettan är Bettan)
 
Vi började banan utan några problem, Bettan gick över och stannade på presenningen utan att blinka. Konerna och backa gick ganska bra hon gillar fortfarande inte att backa men gör det ändå. Trappan var inget större problem hon gick upp och över utan att bry sig. Duktiga tjejen!!!
 
 
Tunneln var inget problem det heller hon gick så snällt under och stannade och väntade medans Jenny höll på med kameran som dummade sig... Bettan är redo för nästa steg i träningen =D!!!
 
åå en presenning ska jag stå på den? okej!
Erika
2012-12-31 @ 14:14:54
URL: http://eriikapettersson.blogg.se

De skulle jag vilja testa över pressening, samt under pressening. :)
Kanske borde köpa mig en mindre för den jag har är alltså mega stor o svår o hantera.

Men ser fram i mot lite övningar. :)
Lockar du dom med godis eller väntar du ut dom att dom ska följa med om de är osäkra osv?

fridan
2013-01-01 @ 12:59:02
URL: http://kaloescha.blogg.se

kul! det där hade kalle aldrig vågat, han är en sån mes ;)

har ni byggt stallet själva? vet du ungefär hur mkt det gick på för själva boxarna etc isf? :) är det en befintlig lada? fick ni lägga grund själva isf? :)

sv: ja jag hoppas vi hittar ngt :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: