Snö!!!

Nu är det faktiskt inte jätte många månader kvar tills snön kommer. Så länge det inte är mer än -15 så tycker jag om snön. Vi får faktisk mera ridvägar när det ligger 1-2 dm snö på marken... Å slasket kan vi hoppa över oxå, det är de värsta med snö... Det blir ljusare när det ligger ett vitt täcke på marken... Åååå kläder finns det att sätta på sig och hästarna kan man täcka. Dock hatar jag att ha mkt käder på mig när jag gör ordning hästarna eller fixar i stallet, så jag tar alltid av mig den tjocka vinterjackan och håller högt tempo i stället när jag fixar stallet så värmen stannar medans jag gör odning hästarna. (för med dom tycker jag inte om att stressa)


Reflexer att super viktigt att ha på sig, man syns mkt sämre än vad man själv tror. Allra helst dom som inte har körkort (inte för att vara taskig) men i vissa fall så tror dom att bilisterna ser dom. Bara för att dom ser bilen så tydligt!!!!

Själv rider jag alltid ut med reflexer på täcket, benen, väst, på hjälmen och med pannlampa. I år kommer jag nog sätta reflex på tränset oxå. Man kan aldrig vara för noga.

Mina hästar tyckte att pannlampan var super läskig i början för dom hade nästan aldrig ens varit ute i mörkret och tränats förr...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: