Tisdag 24 Mars 2015

Alan - Hoppning
Japp Cissi hade en bana som vi skulle köra på idag. Har ritat upp den nedan så ni ser =). På banan blev de både vattenmatta, olika grindar, oxrar.
 
 
 
 
Det gick både bra och dåligt idag, men jag är jätte besviken på mig själv. Red som en kratta, fegade ur, ja allt möjligt.. Så i dag är jag skit sur, vi hoppade 85cm som hela bana låg på. Värmde upp med en kanon bra övning och det gjorde både han och jag bra. Travbommar sen galopp, galoppbommar och åt andra hållet var det galoppbommar, övergång till trav och travbommar. Sen hoppade vi fram på 50-60cm. Det gick väldigt bra jag satt och red vågade hålla i honom och bestämde avstånden. Men sen när vi höjde då sket sig det och jag hann inte med i hoppet ordentligt så när han landade så kraschade jag på hans hals hela tiden =(...
 
Ska försöka lägga upp alla filmer som jag har får ni se vad jag menar. Men Alan är en kanon snäll kille han hoppar verkligen om jag ber han =), så jätte bra häst för mig att rida. Men han är så sjukt tung och lång så det är svårt att rida ihop honom och få ett bra språng. Det tycker även Cissi som haft honom i 3år, (det känns bra ;D )...
 
Men vi fortsätter jobba, dom ska träna i morgon så jag ska försöka hinna dit och kolla =) Sen kanske boka in träning hemma hos den tränaren, så jag kan få tips hur jag ska hantera Alan i hoppningen. Och även någon som skäller lite på mig så jag skärper till mig, men man får ju tänka lite på att det är 2år sen jag hoppade 80cm, högre höjder än 80cm var det över 10år sen jag hoppade, då jag inte haft någon häst som klarat hoppa de höjderna.
 
Men ska försöka få upp filmerna här, de kommer vara oklippta så ni vet ;D
marianne
2015-03-26 @ 08:35:15
URL: http://marresmams.blogg.se

åhh vad sur man blir när man börjar fega för skitsaker :( Jag vet vad du menar med tung och lång,
Brigade var jättetungriden och svår att hålla ihop, Ava är inte så tung, men däremot låååång hihi
tror det är så med dessa stora hästar.

Kul om du kan ladda upp filmer...och superbra med en tränare, då är det lättare att höja, tycker jag...man pratar och märker inte höjden...
som sist på vår lektion, då Maria hoppade oxern på 80 utan att reagera, men sen när vi skulle hoppa banan och Lotta frågade om vilka höjder vi ville ha, ville M sänka...haha

Svar: ja visst blir man moooorrrr!!!! Hahah ja stora hästar blir ju alltid tunga, och som med alla andra hästar vissa mer än andra. Har man stor häst bör man ha en nätt modell på den =S hahhaha =D...
jag lyckas ju inte få upp filmerna men fortsätter försöka ett tag till =D
Camilla Danielsson

marianne
2015-03-27 @ 10:27:27
URL: http://marresmams.blogg.se

Ava är väldigt smidig och nätt om man tänker på hennes 174 cm...hon klarar lätt att hoppa serpentiner medan jag hade väldigt svårt att klara det med Brigade som var 172, men tung och stadig.

Håller tummarna att du lyckas få till det med filmerna :)

Svar: Vad skönt stora hästar är trevliga men som B blir de lätt tunga. Men de är bara att jobba, tar ju dock länge tid för de tunga hästarna att gå framåt.
Ja det går inge bra så har gett upp lite för stunden men ska göra ett försök till med filmerna sen =)
Camilla Danielsson

Karin
2015-03-27 @ 21:38:03
URL: http://arhamn.se

Åh va roligt! Jag längtar efter filmerna :) Fast inte lika mycket som att komma och se er live.

Men en sak, som vi även diskuterade lite igår, att du inte ska vara så hård mot dig själv. Kom ihåg att ge dig själv en klapp på axeln ibland. Det är skitbra att se sina brister och sträva framåt, men det blir ännu roligare om man också kan se vad man har gjort bra utifrån de förutsättningar man har där och då. Så; du fegade inte. Du behöver kanske bara hoppa lite mer? :)

Såg ut att vara en kul bana Cissi hade fixat!

Svar: Ja, precis som ovan. Missar är liksom halva grejen när man börjar med något nytt (eller något man inte . Det är så man kommer vidare och lär sig problemlösning för att utvecklas. Ligger ännu en film ute från Skutskär nu, den har också en miss. Resten gick dock bra :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: