Beat Me

RIP
Sto, f. 2001 - 2015
e.Foolish Crown
u:Pettite Cheval
158cm i mankhöjd varmblod
 
Bettan ägdes av min kompis pappa, som tyvärr inte kunde ha kvar henne. Vilket resulterade i att hon skulle avlivas eftersom ingen villeköpa henne.. 8 timmar innan avlivningen får jag reda på det och tar över henne. Tänkte att hon är en snygg tjej som inte ser ut som en typisk travare, jag rider till henna och säljer henne. Jag har ingen tidspress på att bli av med hästen så det får ta den tid det tar...
 
Det jag inte viste då var att hon hade en knäskada som hon som 4åring hade dragit på sig, ett benbrott i knät som har orsakat mkt nu i efterhand.
 
De första 3 månaderna skrittade vi ut barbacka i skogen, vilket var väldigt mysigt på denna underbara häst. Allt eftersom började vi jobba lite mera dressyrarbete och hon gick väldigt fort framåt, utvecklade massor av muskler. Vi började hoppa när hon fått tillräckligt med muskler och kondition. Efter ett tag så vägrade hon hoppa i höger galopp och jag började fundera på vad fel det kunde vara.
 
Började kolla på massor av kort och såg att just i landningen i höger galopp så hade hon en blick som skrek smärta =(, så åkte och kollade upp henne och det visade sig att hon hade denna gamla skada plus massa pålagringar. Hon opererades och under operationen så skadade dom ledkapsel och senskidan på henne, så skadan blev värre =(...
 
I samband med veterinärerna så fick hon bli skogamulle och NH häst. Hon uppvisar ingen större smärta vid undersökning så dom tyckte det var helt okej att hon bara fick vara och leva. De tror tom att om jag vill ta föl på henne kommer det inte bli ett problem heller, men ingen träning för då kommer det förvärras..
 
Så detta har varit en lång och väldigt jobbig resa som går att läsa om här i bloggen. Alla veterinär besök, försök till att få hennes knä bättre. Olika test om hur mkt hon ska röra på sig och äta för att knät inte ska bli sämre.
 
Men denna tjej är det underbaraste tjejen som finns, go, envis, en sån egen personlighet, hjärta av guld. Ja den dagen jag måste ta bort henne för att hon börjar få ont kommer svida riktigt mkt i mitt hjärta..
 
Men varje dag vi får tillsammans är en sån fin bonus, och vi tar det som de kommer. Nu har min bonus tagit slut 5,5 år på dagen fick vi tillsammans. Den 28 Augusti 2015 somnade min finaste tjej in saknaden är stor och jag bara längtar till den dagen vi ses igen ♥
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: