Tisdag 28 Dec

Idag körde vi lite dressyr igen, måste passa på nu när tiden finns. Kör ganska lätta pass och inte så långa så det är därför dom kommer så tätt. Det blev i stortsett samma som i söndags, fast i dag fokuserade vi på traven. Att dom skulle gå i form, kunna ställa sig och att jag fick sitta ner i sadeln. Att sitta ner i traven betyder galoppfattning för mina knas hästar. Eller vi har ju inte jobbat så mkt med att sitta ner i traven förr, utan när jag satt mig ner har jag endast suttit några steg och sen fattat galopp.

  • Volter
  • 8:or
  • Trav nedsittning
  • Lite övergångar
Bettan började rida B idag, hon kan väldigt seg att rida. Dålig engeri och framåt bjudning tyvärr, men vi kämpade på ändå. Mina ben dessto mera, men det är bra träning :). Hon började ganska bra i skritten med att börja sig och trampa under sig, ville inte riktigt komma upp i trav från skritten. Efter lite övertalning gav hon med sig, men det tog inte så lång stund innan hon förstod vad jag ville göra i traven. Hon kämpade på bra fast jag fick verkligen rida varje steg, minsta lilla jag slappnade av lad hon av hahahh... Men hon förskte trampa på under sig och ställa sig på volt och på åtta, så jag tycker att dagens träning faktiskt gav något. =)

Quicken var i stället för pigg, han skuttade fram och ville inte jobba. Fast det är ändå lättare att rida en häst med mkt energi och framåt bjudning än en lat häst. Jag tog hans engeri och tryckte den in under honom, han är otroligt duktig på att trampa in under sig nu. Han jobbar verkligen jätte bra i skritten, men det är inte jätte långt borta i traven heller. Fin i sidorna i skritten, dock blir han stel i höger sida i traven men med lite övning släpper det nog snart. Gick ganska bra att sitta på honom oxå, han försökte verkligen jobba i form, och samtidigt ställa sig på volt och på åtta. Bra jobbat killen ♥


Bettan så jävla söt!

Quicken ville inte riktigt vara med

Fick bli en bonus bild på honom i stället, lite häftig bild tycker jag.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: