Tisdag 10 Maj 2016

Monette - Korallen
Vi är ju alltid ute och går några varv på banan med i dag fick hon även vara i korallen och leka medans jag fixade stallet. Hon var riktigt duktig i dag, dessutom borstade vi utomhus =).. Sen var det dags för att byta bandaget och i dag skulle jag testa att byta utan att droga henne, så var lite nervös hur detta skulle gå =S... Dessutom var jag själv som vanligt och jag kan inte sätta fast henne efter olyckan då får hon panik... Så jag klurade länge hur jag skulle göra..
 
Efter lite trams och diskussion så lyckades vi i alla fall byta bandaget och det nya sitter på jag är så stolt och glag över min fina tjej.. Börjar kanske bli dags att byta smeknamn på henne nu från Apan till nått snällare ;)..
 
Så här fina ser såret ut nu =D
Så här såg det ut från början!
 
 
 
 
marianne
2016-05-13 @ 01:03:37
URL: http://marresmams.blogg.se

Men det där ser inte roligt ut...ajaj, vad var set sim hände? Välte transporten eller?

Hoppas hon blir helt läkt och återställd så ni kan ut och träna som du tänkt

Svar: Nej hon hoppade över bommen, landade på nacken och satt fast i höften. Så jag fick gå in och knäppa loss henne. När hon var lös kom hon ut väldigt smidigt genom bakdörren, men det blödde utan att vi visste vart det kom ifrån och hur skadad hon var. Resten på kroppen var mest skrapmärken som nu nästan läkt helt =)..
Camilla Danielsson

Marianne
2016-05-14 @ 14:48:39
URL: http://marresmams.blogg.se

Usher vilken mardrömsupplevelse...stackarn det blir väl inte lätt att få henne in i en transport igen:( I ett av de stall jag hade B i sthlm stod en kille med travare, han somnade bakom ratten och körde av vägen och välte hela ekipaget, den hästen blev skogsmulle när alla skador läkt ihop...

Svar: Ja verkligen!!! Ja hon åkte ju hit efter olyckan i annan transport och det gick ju bra.. Men ja de kommer inte bli kul att lasta henne sen, kommer vara bra nervös om man säger så.. Dessutom ska jag installera en kamera innan jag kommer köra henne i min transport...
Oj fy =( Ja vi får se vad som händer med min men kommer inte ha kvar henne om hon inte blir återställd de har jag bestämt mig för..
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: