Tisdag 26 Maj 2015

Quicken - Longering
I dag testade jag jag longera honom utanför hagen och det gick bra Bettan stod och kollade på snällt. Quicken fick röra sig i alla gångarter tycker han dock gått tillbaka och ställa sig utåt i höger varv =S.. Stretchade honom och dessutom knäckte honom, var inte meningen men de släppte i bogen när jag höll på. Det hördes verkligen. 
 
Han sänkte sig lite i traven och stressade lite i galoppen. Men tror han tyckte dte var lite äckligt underlag eftersom det är så mjukt där vi höll till.. Ska fortsätta jobba honom och stretcha någon vecka för att se hur detta utvecklar sig. Vi har en backe att klättre i oxå, den ska vi gå upp och ner för.
 
Dom dricker jätte dåligt just nu, så är lite orolig, Ska ha i betfor i ena vattenbaljan för att se om de dricker bättre. Bettan är inte längre halt och såret ser bra ut =D
 
Mikaela
2015-05-27 @ 08:51:49
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se

Hoppas det blir bra resultat! Såg dina videos på när de busar i hagen. Superhärliga! De såg verkligen glada ut. :)

Svar: mm jag också =)... Ja det var dom, mkt energi också =D
Camilla Danielsson

marianne
2015-05-27 @ 10:35:15
URL: http://marresmams.blogg.se

Mina dricker inte heller så bra just nu, men jag tänker att det är mer väska i gräs än i hö så de inte behöver dricka lika mycket...och dessutom har det regnat en hel del så det gör väl sitt till också. Jag har ingen betfor men kan det vara bra? Då måste man väl vara noga att byta ut vattnet varje dag? Eller?

Svar: Ne det är klart att de kan dricka mindre min mina har inte druckit alls på tre dagar!?! I går gav jag dom mineralers i handen och samtidigt tog med vatten så de var tvungna att dricka om de ville åt mineralerna =S
Jo det måste man nog vara men jag vill bara testa för att se så inget annat är fel på dom. Byter vatten i varannan tunna varje dag så det finns ju alltid nytt fräscht vatten till dom. Har dessutom hällt ur och diskat ur dom en gång för att se.. Men det kanske är så att de får i sig tillräckligt men munnen på Q var torr och "hård" igår kväll.. Urs jobbigt när dom inte bara kan vara som vanligt ju..
Camilla Danielsson

Karin
2015-05-27 @ 11:54:29
URL: http://arhamn.se

Det har ju regnet en del så du kanske inte behöver vara helt orolig, de får säkert i sig mycket vätska när de betar (precis som hon ovan skrev såg jag nu).

Svar: Kul att du tycker det. Ja, det blir väl mer tävlingar runt Uppland nu när jag flyttar hit.

Det vore skitkul om han kunde starta då, men han ville ha lite tid på sig att träna innan starten så han kommer ha sin första start på Kvällstävling i Tierp 30/7, då även jag startar. Ska bli skitkul :D

Han har till och med beställt tävlingslicensen nu, så det här blir av!

Karin
2015-05-28 @ 12:29:51
URL: http://arhamn.se

Svar på massa saker:
Ja, det är alltid en trygghet :)

Eller hur, men jag vill hemskt gärna gå på lite mer den här gånggången. Vad säger du om det? Typ heldag eller em/kväll som verkar intressant för oss båda :)

Verkligen konstigt med Q!? Hur har det gått nu? Hade dom druckit när du kom ut igår?

marianne
2015-05-29 @ 09:45:46
URL: http://marresmams.blogg.se

Man har alltid något att oroa sej över när man har djur..
jobbigt :(

Svar: mm det är ju tyvärr så =(
Camilla Danielsson

marianne
2015-05-30 @ 08:00:41
URL: http://marresmams.blogg.se

Tänkte på att du ju kan kolla genom att nypa ett tag i skinnet,går det tillbaka direkt är det ingen fara, du kan hälla salt i maten också så dom blir törstiga...så gjorde jag med Ava för ett par år sen

Svar: Det har jag redan gjort. Q äter inte om man har salt i hans mat testade de tidigare i våras :S tack för alla förslag de värmer :)
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: