Torsdag 8 Januari 2015

Quicken - Dressyr
Idag gjorde vi nått som vi inte gjort sen juni 2014, vi red på den stenhårda banan. I skritt så det gjorde ju inte så mkt att den var hård. Tänkte att jag ville jobba honom lite lösgörande för att se om bogen kan lossna "självmant" innan Håkan kan komma. 
 
Red inte så långt pass ca 20min efter uppvärmningen. Jobbade en del volter stora som små, mkt skänkelvikning, öppna, slutna och förvänd slutna. Han var inte så stel som jag hade trott att han skule vara, ska fortsätta att jobba honom på banan en gång i veckan och sen även stretscha så får vi se vad resultatet blir =)..
 
Bettan var oxå med hon gick runt och strosade på banan medans Quicken fick jobba och det var orättvist tyckte han ;D.. Men tror hon tyckte dte var mkt roligare att få vara med på banan i stället för att stå själv i stallet och det stör ju inte oss att hon går omkring medans vi rider...
 
Jag hade velat rida Alan idag men vågade inte pga foten, känns säkrare att rida sin egna ett lätt pass än en liten bäbis, som inte gått så mkt och har massa energi ;D... Men hoppas foten är bra i helgen så jag kan åka och rida honom då plus att jag kan komma igång och rida honom lite mera igen.. Saknar den fina killen ju!
 
Han är bra snygg min kille =D
Erika Pettersson
2015-01-09 @ 09:07:52
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Vad har du gjort med foten ? :O
Det är så tråkigt nu att det är hårt på dom flesta ställena, men vi har nu mera plusgrader så snart är de lerigt ut av helskotta i stället. :/

Vet inte vad som är värst.
5e februari får Raski snösulor runt om så då kan de gärna komma snö och minusgrader.
Dock lär jag inte få/kunna rida något på flera månader efter de.

Nu får man ju rida när de passar vädret.
Vid snö fungerar enbart vägen bortåt inte skogen eftersom vi valde o inte slå på snösulor sist.

Svar: Jag gjorde illa den när jag satt av Alan :S skönt att få på sulor :)
Camilla Danielsson

Nina
2015-01-11 @ 19:53:24
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Dina hästar är ju helt underbara! Så roligt att du kan ha med Bettan på banan när du rider och så skönt att du kan rida till och från hagen.

Svar: Ja dom är ganska underbara faktiskt =D.. Ja många tycker säkert att jag är knäpp som har en lös häst på banan när jag rider men ja det är jag de ;D...
Man gör ju bara saker som man litar på sina hästar
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: