Torsdag 29 Januari 2015

Alan - Dressyr
oj oj oj oj vilken häst jag satt på idag =).. Är fortfarande helt underbart glad över hur bra det gick igår och hur fin han var =D Vet knapp hur jag ska formulerar mig för att få ur mig allt jag känner och hur bra det gick..
 
Uppvärmning
* skritt lång tygel (självklart)
* Skrittade över galoppbommarna
* Travade igång kravlöst på halvlånga tyglar
* Lite lydnad trava 4 steg, skritt 4 steg ett helt varv runt ridhuset i båda varv
 
Vi tränade mkt lösgörande i traven, en hel del sidvärtsrörelse. Men givetvis volter, serpentiner, övergångar mellan skritt och trav. Alltså jag kan verkligen inte beskriva hur fin och duktig han var idag =).. Så glad, så överlycklig, ville nästan inte sluta rida. Han blev riktigt mjuk i kroppen och så otroligt lyhörd. Lite bråk i galoppen men det är ju pga att han e svag och inte dum. Hoppas han är lika på lördag =)
 
Övningar
* Skänkelvikning från mitten och ut till väggen, från väggen och tillbaka till mitten
* Öppna längs långsidan
* Kan inte minnas om jag red slutna eller förvänd slutna!?! Tror jag flyttade in rumpan. Men nått av de i alla fall längs långsidan
* Skänkelvikning med volt åt "fel" håll
* Övergångar mellan skritt och trav
* Galoppfattningar
* Galoppbommar i vänster varv. Kom raggisar till ridhuset så ville inte skrämma dom ;D
 
Avridning
* Åtta med lite halvlånga tyglar
 
För er som behöver uppdatera eller inte ens vet vad jag pratar om =)
 
 
En annan sak som är så söt är att Cicci släppte N så gick han med mig och A när jag red tom i traven. Men då missade jag först att han var lös hahha...
 
Elin
2015-01-30 @ 19:29:40
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Sv: Ja, det är verkligen superroligt med Flyinge! Känner att jag verkligen hittat en plats där både jag och hästen trivs jättebra och det händer alltid massa skoj grerjer på kvällar och helger :)

Gud vad roligt att det gick så bra! Man behöver verkligen såna pass ibland för att känna att allt slit är värt det :)

Nina
2015-01-31 @ 01:34:00
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Vad roligt att det gick så bra för er! Hoppas att känslan blir densamma i morgon.

Svar: Känslan blev lika :)
Camilla Danielsson

Erika Pettersson
2015-01-31 @ 08:08:03
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Åh låter så kul! :D
vill också träna ju ;)
Men dumma vintern ställer tillade något.

Svar: Ja jag förstår de :)
Camilla Danielsson

Robex Lundgren
2015-02-03 @ 17:38:51
URL: http://ghgumman.blogg.se/

kul

Svar: :D
Camilla Danielsson

marianne
2015-02-05 @ 09:04:29
URL: http://marresmams.blogg.se

Man känner sej så lycklig efter ett sån´t pass...

Svar: ja verkligen, man strålar i flera dagar efter =D
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: