Den tråkiga nyheten!

Först var jag sjuk två veckor därav tystnad på bloggen. Kunde inte rida eller göra så mkt över huvudtaget faktiskt. Låg i soffan och tyckte synd om mig själv ;D Fanns inte så mkt att skriva ens.
 
Men största anledningen till varför det varit tyst på bloggen är för att jag inte haft lust att skriva pga att Bettan kommer att somna in. Har inte velat tänka på det, bli påmind om det, eller skriva och berätta om det. Så att skriva på bloggen har inte känts roligt alls. 
 
I morgonbitti så blir hennes sista åktur i livet till kliniken för att få somna in ='(. Är så otroligt tungt och jag vill verkligen inte, men hon har fått ont och haltar när hon går så har inga flera val längre. Hon är verkligen den bästa, underbaraste häst jag vet och jag är så glad att jag fått haft henne som min bästa vän i 5 1/2 år på dagen faktiskt upptäckte jag nu. (i morgon)
 
Livet är så orättvis varför hade hon inte bara kunnat få må så pass bra, så hon kunnat fortsatt gå i hagen. Som min och Quickens bästa vän, vi älskar henne så otroligt mkt och Q tar alltid henne i försvar och mår dåligt så fort hon går utanför hans synhåll.
 
Ser verkligen inte fram emot att denna dag ska ta slut, utan vill att denna dag alltid ska stanna kvar. Har varit ute hos dom hela förmiddagen och kommer vara där hela eftermiddagen och kvällen.
 
Så förra inlägget om nya hästen Daimex är ett sällskap till Quicken som jag fått lånat av ägaren till Alan. Tanken är att det sen kommer en ny häst i okt men hon har föl så kan inte komma tidigare än så. 
 
I tisdags så fotograferades jag och Bettan så ni kommer få se bilderna från det så fort fotografen är klar med dom. Har fått sett några och det finns en del riktigt fin på oss =D. Ett minne för livet var det jag ville ha. Ska försåra upp tavlor på oss.
 
 
Amanda & ridtravaren Lilleman
2015-08-27 @ 20:55:09
URL: http://bagheeraomalley.blogg.se

Usch så tråkigt. Lider med dig.

Svar: Tack :(
Camilla Danielsson

marianne cargus
2015-08-28 @ 10:09:15
URL: http://marresmams.blogg.se/

Nej....nu gråter jag. .vet hur det känns, men samtidigt gör du det rätta.
Stor kram till dej från mej <3

Svar: Hon slipper i alla fall att ha ont =( Men Quicken saknar henne och väntar på att hon ska komma hem igen.
Camilla Danielsson

Marianne
2015-08-29 @ 12:36:55

Ja det är klart han gör...du får bryta för honom att hon inte kommer mer...att dom får träffas i nästa liv.
Magnus sörjde Brigade flera månader, det kändes tufft faktiskt :(

Svar: Jag gör de, sitter i hagen med honom flera timmar varje dag
Camilla Danielsson

Erika Pettersson
2015-08-31 @ 10:22:01
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

men nej! :'(
Jag beklagar verkligen, men du gör helt rätt även om de orden inte tröstat något de vet jag så gör du rätt för ett djur ska aldrig behöva lida och har hon så ont gör du henne en tjänst!
Men förstår hur tungt det är du vet ju vad jag gått igenom och än idag mår jag dåligt av att jag saknar både Grim & Izor som fick somna in p.g.a. skador.

Svar: Nej det är jätte svårt och tungt. Men hon har i alla fall inte ont längre :)
Camilla Danielsson

Anonym
2015-08-31 @ 12:38:22

Men ååååh.....stackars, stackars dig och Quicken! Det är så fruktansvärt svårt att skiljas för alltid.
Stor tröstekram!

Svar: ja det är otroligt jobbigt, hittade dock en bra vän till Q.. Så jag hoppas att han kommer över henne och går vidare fort.. Hur hemsk det är låter så vore dte de bästa för honom =(
Camilla Danielsson

Erika Pettersson
2015-08-31 @ 19:29:57
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Nej precis, men tycker så synd om dig ändå :(

Svar: tack, tycker faktiskt synd om mig själv oxå =(
Camilla Danielsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: