Torsdag 6 Mars 2014

Quicken - NH/Markträning
Vi tränade med bollen en stund och Quicken börjar verkligen gilla att leka med den nu =D. Så fort han ser den så drar han hovet på den och sparkar på den =D. Vi han inte träna med presenningen eftersom det kom ut två stycken till på banan. Så jobbade honom från marken i stället, han fick jobba med att korta upp skritten och skänkelvikning, volter, halter. Måste säga att jag är väldigt stolt över honom.
 
Vi tränade också lite grunder i NH, sen satt vi och myste en bra stund på pallen i mitten. Vi kollade på dom andra som tränade, Q höll på att somna ;D..
 
Gustav sa efteråt att dina hästar ser verkligen inte ut som travare brukar göra. Nej jag har jobbat väldigt  mkt med dom för att få bort dom tydliga tecken som smala, underhals, stirriga, hispiga, konstiga gångarter mm.. Och jag har lyckats väldigt bra med mina och blir faktiskt glad när folk berättar hur fina dom är =D.
 
Jag gillar att jobba med varmblod men tycker att dom flesta som går på banan är fula, så blir glad när folk berättar att mina inte ser ut så =D
 
marianne
2014-03-07 @ 09:46:13
URL: http://marresmams.blogg.se

Klart man blir stolt när andra berömmer ens djur :)

Den travare jag hade var det ingen som trodde annat än att han var halvblod. Han såg inte alls ut som ett varmblod...en tränare som råkade se frysmärkningen blev jätteöverraskad haha

Vad duktig Bettan är som står med pressen på huvudet...Förr tränade jag att Ava skulle ha den över ryggen, men måste kolla om hon klarar den på skallen med

Nina
2014-03-07 @ 10:05:04
URL: http://stallskogalund.se

Ja jag tycker inte heller att dina pållar ser ut som travare. Jag gillar också när.de får lite mer massa i kroppen än vad de har när de går på banan. Så jag håller med om att du har lyckats bra med att forma om dem. Hur har du gjort?

Karin
2014-03-07 @ 17:47:02
URL: http://arhamn.wordpress.com

Men va mysigt att halvsova på banan och kika på när de bästa tränar :)

Klart du ska va nöjd, både Quicken och Bettan är jättefina, du har gjort ett fantastiskt jobb!

Erika Pettersson
2014-03-07 @ 20:22:15
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Åh vilket snyggt täcke. :)
Undra om raski skulle tycka det var att leka med en boll. :)

Emme tränar ju en del med henne ifrån marken.

Erika Pettersson
2014-03-07 @ 22:55:34
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Sv.
Jo ska köpa med någon present till dom när jag hälsar på funderade häromdagen när jag var på rusta om jag inte skulle köpa en boll o ge dom plus något mera. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: