Nått mera jag kom och tänka på

REFLEXER!!!
På morgonen så anser jag att jag har väldigt lite reflexer på mig då rider jag endast på våran grusväg upp, som är lågtrafikerad. Men jag har ändå väldigt mkt mera reflexer än många andra som dessutom vistas ute på vägarna..
 
Jag har min reflexjacka, Quicken har reflexer på sina tyglar, dom har rins reflekterande ögon ;).. Och Smilla som springer först har sina ögon plus sin reflexväst på sig. Bettan har inte så mkt reflexer på sig mera än det som finns på täcken.  Och pannlampa om det är mörkt!
 
Detta är vad jag tycker är lite reflexer men är ju som sagt väldigt mkt mera än vad andra har på sig!!! 
Hur tycker ni??
 
 
 
 
Heidi
2013-10-31 @ 13:40:48

Ju mer reflexer och lampor desto bättre! Ofta syns man betydligt sämre än man tror. Då man går eller rider så rör man ju sig betydligt långsammare än en bil och hinner uppfatta saker bättre och "ser bättre" och därför kanske tror att det inte behövs så mycket reflexer!

Svar: Ne precis vet inte hur många människor jag nästan kört på nu i mörkret på väg till jobbet för att dom inte har några reflexer alls
Beat me, Quick Ride och Milla

Erika Pettersson
2013-10-31 @ 14:23:47
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

När jag rider om de skymmer på eller är mörkt har vi.

reflexväst
pannlampa ska börja användas nu när de blivit mörkt så snabbt.
benreflexer på raski samt reflextäcke.

brösta har jag oxå använt tyvärr blev Raski störd av den. :(
Eftersom de inte fanns resår på den blev hon bromsad när den låg mot bogen.
testade o spänna ut, men då riskerade hon att fastna när hon kör med fram benen.
så skippar brösta.
Anser att vi har rejält med reflexer på oss redan. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: