Sadelmakaren!!!

Ja nu har han varit här, hade 3 stycken sadlar som jag bad honom kolla på. En syntet dressyrsadel, min trogna kieffersadel och en annan hoppsadel. Ingen av sadlarna låg ju bra på honom, men 2 stycken tyckte han skulle gå att fixa så dom ligger bra på Quicken. Kiefferna dömde han inte ut denna gång utan rätade upp den och stoppade in massor av stoppning, så den inte längre slulle hamna i framåt läge och lätta bak. Har inte kunnit rida i den ännu, men ska försöka mig på det i dag.
 
Den andra var dressyrsadeln som knappt fanns någon stoppning i från början ens. Jag frågade om han trodde att han kunde stoppa den så pass mkt att den inte sjunker i fram när man rider. Ja det ska jag nog klara av svarade han. Skrittade och travade lite i den och ja den sjönk inte speciellt mkt så plus poäng till honom. Tyckte dock att jag hamnade lite i bakåt läge, men insåg att det kunde varit jag som inte satt rätt i sadeln. Helskott och "mocka" ja man sitter där man sätter sig om man säger så, i en läder sadel så "glider" man ju mera till rätta.
 
Så vi provrider några flera gånger innan det blir ett slut gilltigt beslut om sadlarna. Första gången på dessa 3 år jag rider i en dressyr sadel på honom. Men tanken är att hitta den perfekta läder sadeln till honom med tiden, och även en ny bättre hoppsadel. Men det känns ändå väldigt bra att ha två sadlar att rida i här och nu, dessutom om jag ska på träning weekend i Tierp i sommar igen =D...
 
 
 
marianne
2013-06-28 @ 18:00:17
URL: http://marresmams.blogg.se

usch för att behöva byta sadeln, men vad kul med träningsläger.....för det är väl det du ska på i Tierp?
nu när dom äntligen kläckts så börjar jag genast vänta på att hon ska ta med dom ut på promenad. ....tänk när hela högen går på rad efter mamma♥

Maria Höök. ......Tja du ;) ägare tillsammans med sin bror

Tuuli Elmgren
2013-06-29 @ 10:37:04
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Jättefin blogg! Allt bra? (:

Erika Pettersson
2013-06-29 @ 18:38:27
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Sån dressyr sadel hade jag en period till min förra ponny. :)

Sv.
vi har haft de kanon bra.:)
åh han vill åka tillbaka hit igen.
Känns riktigt bra.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: