Lovade denna

För någon vecka sen läste ni om en historia då jag tävlade min första storhäst tävling. Då utlovade jag även denna historia som jag nu tänkte berätta för er.
 
Jag åkte till UPK för att tävla en LC tävling 80-90cm för D-ponny, hade min tävlingshäst Paddy en connemara ponny. Kanon fin hopp häst helt vit var han, men i högersvängarna så bockade han och sparkade... En kille med lite egen vilja med andra ord. 
 
Karin en tjej som var några år äldre än mig skulle tävla honom innan, så jag stod och hejade på. Man började med en kombination på långsidan och sen högersväng och snettigenom. I högersvängen så brallade han till och Karin flög av = utesluten!!! =(
 
Jag blev taggad till ännu mera och tänke ne du lilla ponny så får man inte göra.. Jag rider in på banan och ser mig omkring får start signal fattar galopp och hästskrället drar världens brallning och jag flyger av. Blev jätte arg och tänkte att jag fick ju inte ens chansen!!! Då hör jag någon som skriker sitt upp för i helvette camilla (återigen sara som står i publiken), kollar mig omkring och inser att jag inte har passerat startlinjen.
YES!!! 30sek eller 1min (osäker vilket längre) har man på sig att passera starlinjen efter startsignal. Jag sitter upp sadeln hänger på sniskan men jag chansar och rider an mot hindret får ett stopp =(.
 
Rättar till sadeln och rider igen och vi hoppar, kommer till högerkurvan och jag höjer innerhanden och lägger spöt på bogen. Mkt riktigt där kom andra brallningen, jäklar men vid detta laget var jag så arg att jag flygit av så han hade nog aldrig fått av mig vad han än hade testat. Åå eftersom innerhanden var så hög så kunde jag parera honom och rida an mot nästa hinder. Vi kom runt resten av banan felfritt, men hade ändå 4 fel från vägringen eller om det var 3 fel på den tiden.
 
Under denna ritt så hade jag åter igen hela publiken med mig, och jag har nog aldrig fått såna applåder som när jag gick ut från den banan. Utanför kom det fram en äldre kvinna till mig som tog tag i min arm och sa jag hejade på dig. Vet att jag borde heja på mitt barnbarn men jag hejade på dig i alla fall =)
 
Min ridskolechef vill efteranmäla mig till LB 90-100m. Eftersom hon återigen hade förväntat sig att det inte skulle gå någe bra, men blev imponerad över hur jag klarade av alla sitiuationer inne på banan och såg min kämpar glöd i ögona. Men tyvärr denna gång var vi tvungna att åka hem eftersom vi skulle bort på kvällen =(
 
Detta är oxå en tävling som jag miss så himla väl och dessutom kommer ihåg alla detaljer på =)
Paddy
Han bet alla som gick in i boxen, trevlig kille de där ;D... Men bäst på att hoppa var han!
Erika Pettersson
2013-08-10 @ 15:53:27
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Sv.
Jo är så glad över att vara tillbaka i sadeln igen. :)

Nina Liljedahl
2013-08-12 @ 13:11:01
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Haha, vilken underbar uppvisning!! Det måste ha varit underbart med publikens stöd, så härligt när man känner att man har alla med sig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: