Fredag 30 Mars 2012

Quicken
Testade mitt nya "bett" idag hackamoret som kom i veckan :). Satt fint på honom =D!!! Vi red långa rundan i skritt och trav, det gick bra. Jobbade på att trava ordentligt, och inte dra åt vänster. Han lyssnade faktiskt otroligt bra, körde lite öppna i traven, då jobbade han på fint. Sen började det dock att hagla då blev han lite stressad hatar nämligen att bli blöt min häst. Lyssnade inte lika bra längre utan bara stressade hemmåt. Kalla och blöta var vi väl hemma.

Vi red förbi några fulla killar som stod och skrek var lite läskigt och när dom drog på hög musik blev han rädd. Stackarn =(...


Bettan
Vi red bara runt dammen. Hon fick oxå testa hackamoret, märkte att hon drog till vänster på det. Har aldrig haft det problemet när jag ridigt på bett. Kanske var hon bara lite ovan, var länge sen vi red på det. Men travade jätte fint har sååån underbar trav, luftig och härlig. Sen blev hon dock jätte rädd, stod massa fågelskådare mitt på åker?!?!? HJÄLP!!! Lilltjejen blev super rädd, men det gick över efter en stund. Dock så stod det ju flera lite längre bort så hon blev rädd igen. Travade lite på hemvägen, men då var hon så himla pigg och ökade ganska mkt. Började små regna lite gran, men vi slapp det mesta. Hittade min boots, men orkade inte plocka upp den hahaha.. Tar den en annan dag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: