Måndag 30 Juli 2012

Quicken
Vi red lite på åkern utanför Linda, bara lite lösgörande och lugn i alla gångarter. Skritten gick som vanligt bra, traven släppte han faktiskt ganska fort, mkt snabbare än han brukar... Tog bara vänster galopp i dag, den sprang han i och hade inte koll på sina ben alls. Efter galoppen blev han väldigt tittig och springig, lyssnade inte super. Men efter en stund så lyckades jag få honom lugn igen. Då lad vi av och skrittade hemåt igen, på åkern där jag tränade nedsittning i fredags gjorde vi lika dant igen. Släppte stigbyglarna och satt mig så bra jag kan i hoppsadeln och red varje steg han tog, han hoppade, galopperade, kastade sig åt sidan innan han gav med sig och jobbade på super bra några steg åt gången!!!
 
Bettan
Vi red bort till Jenny och hämtade henne och Bönan för att ta oss en mysig skritt tur. Det var som vanligt mkt trevligt och vi pratade en del. Boppan hade lite svårt att gå på grusvägen, men vet inte om hon fjantar sig eller verkligen har ont?!?!?
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: