HOPPSUGET BARA VÄXER JU!

ALLTSÅ JAG ÄR SÅÅÅÅ HOPPSUGEN HELA TIDEN! Skulle kunna hoppa Quicken varje dag om det hade gått, dock tycker jag att man ska hoppa sina hästar 1-2 gånger /veckan. Varierad träning är viktigt både för häst och ryttare. Men nu när det börjar gå framåt med killen så märker jag att hoppryttaren i mig kommer fram mer och mer. Läntar till nästa söndag då det är hoppning igen :)

Vi har kört samma bana nu två veckor i rad och kommer köra nästan samma bana på söndag igen, har lagt till hinder. Ska även testa köra en högre studs, mera rättuppstående och en "riktig" oxer med rak bakbom. Hoppas ju på att kunna höja hindrerna oxå men känner det är bättre att Q blir säker på att hoppa än att hoppa högt för "min" skull. Men en liten smyghöjning kanske går att fixa ;)

På torsdag blir det dressyr på banan :). Tänkte köra igenom en lätt LC och se vad som går bra och vad som inte går bra. Funderar även på att sätta upp ett kryss bara för att träna lite höger galopp! Det har funkat tidigare att landa i höger galopp så hoppas på det nu med :). Tror dock inte att det är någon som följer med mig så förvänta er inte några kort. Men förhoppningsvis en glad Camilla som tycker passet gick jätte bra.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: