Uppnått några mål

Den 21 Januari hade jag skrivigt några mål för hoppningen på mina hästar. Dock får ju Bettan inte hoppa längre, men vi hann med att hoppa oxer på henne i alla fall :)

Men Quicken hoppar jag regelbundet på söndagar nu och hans mål har jag nästan uppnått alla :) Bara bommar på böjt spår kvar nu =) sen är alla dom målet uppnådda, det är jätte kul att se att vi lyckats med det!

Detta är vad jag hade skrivigt då och jag har stryckit över det vi klarat!
Jag har funderat ut några mål innom hoppningen som jag vill att mina hästar ska klara av, tänker dock inte sätta någon speciell tid, för det beror på hur fort vi kan komma igång att träna och hur ofta vi kan träna. Men så fort vi klara av dessa mål så sätter vi upp nya =D

BETTAN

  • Hoppa oxer
  • Hoppa i höger galopp
  • Hoppa på volt
  • Avstånds bedömning
  • Galopp bommar
  • Länga och minska galoppen mellan hinder

 

QUICKEN

  • Hoppa oxer
  • Tre studs
  • Hoppa i galopp
  • Hoppa kombinationer
  • Bommar rakt och böjt spår
  • Galopp bommar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: