Onsdag 20 Juli 2011

Dressyr - Bucken

Tog med Li´s häst B till banan idag och tränade honom i dressyr, det är behövligt på honom. Det märks att han inte är riden så mkt dressyr, han jobbar emot en vilket gör det svårt att rida honom. Men i skritten fick vi till det hyfsat bra, traven blev han stressad i och galoppen kunde han inte ens fatta höger :S



Dressyr - Quicken

Karin kom och hjälpte mig med Q, det var roligt hon hade några roliga övningar oxå som vi körde =)

  • Volter innanför och utanför koner
  • Olika stora volter runt koner
  • Galoppfattning över bom
Vi började med att rida på en åtta varannan gång utanför konerna och varannan innanför, Q skötte sig riktigt bra =) Både skritt och trav. Sen över gick vi till att rida olika stora volter runt koner på långsidorna först i skritt och sen i trav, Quicken gjorde ett super jobb faktiskt. Fick med sig både bakben och även ryggen super stolt över honom =) Han blev otroligt trött, men fortsätte att kämpa för min skull. Vi avslutade med att fatta höger galopp över en bom, han gick på det första gången och gjorde det super bra, men efter det hade han lärt sig, men försökte ändå men blev lite övertaggad. Dock så fatttade han höger galopp själv när jag red på volt och klappade han på halsen =D Super fina killen, dom fick springa lösa på ridbanan medans Karin och jag åt sen.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: