Söndag 30 Jan 2011

Det blev kondition idag på plogade banan! Vi hade lite distraherade ljud oxå, några killar stod och lekte med sin fyrhjulning som dom hade byggt precis brevid. Det gick dock väldigt bra ändå.

Bettan och jag började och vi hade lilla Evelyn med oss, hon satt framför mig och höll i "tyglarna". Vi travade tom idag både Bettan och Evelyn var jätte duktiga=) Hon fick rida ett vara runt banan, sen startade jag och Bettan vår lätta kondition, travade ett varv till utan Evelyn, sen galopperade ett varv. Bytte håll och travade åt andra hållet och sen galopp, fast hennes bog sitter nog fast igen för hon ville inte fatta rätt galopp, det tog ett bra tag innan det blev rätt. Sen skrittade jag av henne ett varv oxå =) Var jätte duktig, brydde sig knappt om grabarna. Hon blev ganska svettig idag ändå, så tvätt med liniment shampoo och extra liniment på benen. På med täcke och äta lite kraft.

Quicken tyckte grabbarna var läskiga när dom satt bakom fyrhjulingen men han litar så pass mkt på mig nu att han gick förbi ändå =D vad glad jag blev.. Lika pigg och glad som vanligt måste varmt rekomendera vetegroddsolja till alla människor som har svårt att hålla sin häsat i hull, jäklar vad Q blivit fin och energi som heter duga har han fått. Li berättade att hennes lille syrra hade varit i stallet och blivit imponerad av Q, rumpa och nacke allra helst. Var kul att höra =D! Träningen gick oxå bra han var duktig. Vi skrittade runt ett varv innan vi travade igång, sen vänster galopp gick jätte bra, bytte varv och travade, sen gjorde vi några försök till höger galopp, och i mellan åt såg jag att han försökte slänga fram höger ben =D, men det gick inte så bra eftersom vi redan galopperade i vänster galopp, har ju inte riktigt lärt oss galopp ombytten ännu. Men jag blev jätte glad över att se att han ändå försökte, kändes som han börjar förstå vad jag vill :).

Glucosamin kan jag oxå rekomendera, Bettan går på det och hennes gallor bak och även den på höger fram har minskat jätte mkt och även hon har fått så mkt energi. Dock hjälper den inte på hennes "knöl" ovanför knät som vi fortfarande inte vet vad det är eller vad vi ska göra med den. Vetrinärerna tycker att vi ska låta den vara eftersom hon inte verkar ha ont av den. Men eftersom hon inte vill sträcka på knät helt så känns det som den borde åtminstånde vara i vägen, även om den inte gör ont. Och det borde kunna ge henne andra problem tycker man :S dumma vetrinärer =(!

Måste jobba sent i morgon måndag så får se hur det blir med min dressyr träning som jag hade tänkt att rida =(



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: